Uwaga:
Twój kraj to „Stany Zjednoczone"
Liteforex (Europe) LTD, firma regulowana przez CySEC z numerem licencji 093/08, nie świadczy usług brokerskich w twoim kraju.
Pozostając na stronie https://www.liteforex.pl, potwierdzasz, że dostęp do wszystkich programów i usług jest zapewniony wyłącznie w celach informacyjnych, bez oferty rejestracji.
Pozostań na stronie Liteforex (Europe) LTD Company
Być może twoje pytanie znajduje się już na liście najczęściej zadawanych pytań. Jest ona podzielona na kilka części, zawiera informacje dla klientów oraz partnerów. Znajdziesz na niej informacje o Gabinecie Klienta, odzyskaniu dostępu, weryfikacji, depozytach oraz wypłatach, bonusach i konkursach, programach partnerskich oraz rejestracji w nich, a także odpowiedzi na główne problemy techniczne.
Aby utworzyć Profil Klienta kliknij tutaj. Wypełnij wszystkie pola, śledząc pojawiające się wskazówki. Wpisz swój adres mailowy i ustaw hasło, które będzie używane do logowania się do twojego Profilu Klienta na stronie logowania. Następnie wpisz kod weryfikacyjny wysłany na podany adres mailowy.
Podczas rejestrowania Profilu Klienta musisz podać swój pseudonim. Jest to twoja nazwa identyfikacyjna w usłudze Social Trading. Pseudonim powinien zaczynać się od litery, może zawierać także cyfry oraz podkreślniki. Spacje nie są dozwolone.
Jeśli chcesz ponownie zmienić swój pseudonim, skontaktuj się z działem obsługi klienta za pośrednictwem LCzatunaŻywo.
Zgodnie z polityką firmy LiteForex klient może mieć tylko jeden profil. Jednak każdy klient ma prawo do posiadania do dziesięciu aktywnych kont handlowych w swoim profilu osobistym. Liczba aktywnych kont handlowych, które mogą działać w tym samym czasie w Profilu Klienta, może zostać zwiększona na twoją prośbę za pośrednictwem Działu Ogólnych Pytań Klientów.
Aby zaktualizować swój adres zamieszkania, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta za pośrednictwem maila wysłanego na adres .
W wiadomości mailowej wyślij ważny dokument potwierdzający nowy adres zamieszkania (np. rachunek za media, wyciąg bankowy lub inny dokument rządowy nie starszy niż sześć miesięcy). Po otrzymaniu maila nasz zespół sprawdzi dokument i odpowiednio zaktualizuje twój profil. O aktualizacji zostaniesz powiadomiony mailem.
Aby zweryfikować profil, wykonaj następujące czynności:
Dodatkowe informacje:
Pamiętaj, że firma może zażądać dodatkowych dokumentów lub informacji w celu zapewnienia zgodności z wymogami regulacyjnymi i dokładnej weryfikacji twojego profilu.
Po zakończeniu wszystkich czynności twój profil zostanie sprawdzony, a ty otrzymasz powiadomienie o pomyślnej weryfikacji.
W celu dokonania weryfikacji swojego profilu, prosimy dołączyć dokumenty, spełniające poniższe warunki.
Wszystkie przesyłane dokumenty muszą być kolorowe, w dobrej jakości i pełnym rozmiarze. Prosimy przesyłać dokumenty w formacie .jpg/.jpeg lub *.pdf. Upewnij się, że rozmiar pliku nie przekracza 15 MB.
Zwróć uwagę: firma może zażądać dodatkowych informacji, jeśli uzna to za konieczne.
1. Upewnij się, że podałeś poprawny numer telefonu w swoim Profilu Klienta. Jeśli nie, wprowadź prawidłowy numer.
2. Upewnij się, że zweryfikowałeś swój numer telefonu w swoim profilu osobistym. Jeśli nie, zweryfikuj go.
3. Jeśli problem będzie się powtarzał, uruchom ponownie telefon.
4. Jeśli problem nie zostanie rozwiązany, operator komórkowy prawdopodobnie blokuje wiadomości z krótkim kodem. Jeśli tak jest, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta poprzez czat na żywo, a kod zostanie wysłany na twój numer telefonu manualnie.
5. Aby w przyszłości otrzymywać SMS-y z naszej firmy, skontaktuj się ze swoim operatorem komórkowym i odblokuj krótkie wiadomości kodowe.
Pamiętaj, że SMS-y, które wysyłamy do naszych klientów, są bezpłatne.
Najpierw musisz doładować konto handlowe, które ustawiłeś jako główne. Pamiętaj, że minimalna kwota do kopiowania transakcji jest często ustalana przez wybranego przez ciebie tradera, a minimalny depozyt w wysokości $50 może nie być wystarczający.
Przejdź do działu „Kopiuj" i za pomocą filtrów utwórz grupę traderów, którzy odpowiadają twoim wymaganiom. Nie możemy polecić żadnych konkretnych traderów, ponieważ musisz podjąć tę decyzję samodzielnie, w oparciu o ich strategię handlową, ryzyko, okres działalności i liczbę kopiujących traderów. Wszystkie informacje o traderach są wyświetlane w postaci przejrzystej tabeli monitorowania. Przed podjęciem decyzji możesz wysłać wiadomość do tradera. Po wyborze tradera kliknij jego pseudonim, aby otworzyć okno ustawień. Tutaj możesz określić kwotę, która ma zostać wykorzystana do kopiowania tradera, wybrać rodzaj kopiowania i ustawić warunki zatrzymania kopiowania. Aby uzyskać więcej informacji na temat ustawień, przeczytaj nasze FAQ, dotyczące pracy na platformie Social Trading/Kopiowania Transakcji.
Po zapisaniu ustawień kliknij „Kopiuj". Trader, którego kopiujesz, będzie wyświetlany w twoim Portfolio na dole strony. Możesz kopiować kilku traderów jednocześnie. Nie możesz kopiować tego samego tradera kilka razy jednocześnie, ale możesz zwiększyć kwotę kopiowania dla tego tradera. To ty ustalasz kwotę do wykorzystania w każdym procesie kopiowania.
Jeśli zapomniałeś(aś) lub chcesz zmienić kod dostępu do Profilu Klienta, użyj opcji odyskiwanie hasła zjandującej się w Profilu Klienta na stronie logowania (Zapomniałeś hasło?) Możesz także skontaktować się z Działem Obsługi Klienta prosząc naszego pracownika o pomoc w zmianie hasła. Zostaniesz wtedy poproszony(a) o dane dotyczące tożsamości. Polecamy używać hasła składającego się z liter alfabetu łacińskiego, liczb oraz znaków specjalnych. Twoje hasło i informacje z nim związane będą zachowane w tajemnicy i będą bezpieczne.
Konto handlowe można doładować poprzez Profil Klienta przy użyciu elektronicznych systemów płatniczych widocznych na tej samej stronie.
Aby doładować konto za pomocą karty płatniczej, możesz skorzystać z kilku systemów płatniczych. Możesz również zdeponować środki na swoim koncie za pomocą przelewu. Aby wybrać jedną z powyższych metod, kliknij przycisk "Finanse" w Profilu Klienta i wybierz opcję "Karta płatnicza".
Zapoznaj się z zasadami firmy dotyczącymi depozytów i wypłat z konta handlowego. Te zasady są konieczne, aby zmniejszyć ryzyko tych operacji finansowych i zabezpieczyć fundusze. Wypłaty można dokonać tylko i wyłącznie tego samego systemu i w tej samej walucie, jakiej użyto do doładowania konta. To znaczy, że jeśli użyłeś(aś) systemu Skrill, wypłaty możesz dokonać tylko za pomocą systemu Skrill, którego użyłeś(aś) do doładowania konta.
Jeśli chcesz skorzystać z innego systemu płatności, wypłata będzie możliwa tylko wtedy, gdy dokonasz depozytu używając nowego systemu płatności. Wtedy wypłata będzie możliwa przy użyciu obu systemów. Ta zasada jest związana z Polityką AML (polityką przeciwdziałania praniu pieniędzy). Pamiętaj, że transakcje na kwotę niższą niż 1 USD nie są akceptowane przez naszych operatorów.
Dział finansowy otwarty jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 17:00 (GMT+2).
Środki są wpłacane automatycznie poprzez Profil Klienta https://my.liteforex.eu. Pamiętaj, że bezpośrednie wpłaty do naszego portfela nie są automatyczne. Po przelaniu środków skontaktuj się z Działem Finansowym firmy LiteForex i poinformuj nas o przelewie. Możesz się z nami skontaktować wysyłając maila na adres [email protected], używając wewnętrznej poczty terminala lub czatu na żywo. Podaj następujące informacje: datę i przybliżoną godzinę przelewu; dokładną kwotę przelewu; numer swojego portfela; numer portfela, do którego przelałeś środki; numer konta handlowego, na które zostaną przelane środki. Pamiętaj, że przelewy między portfelami nie są automatyczne i ich realizacja trwa nieco dłużej. Prosimy o doładowanie konta poprzez Profil Klienta, aby uniknąć wszelkich opóźnień.
Aby znaleźć zaginiony depozyt, skontaktuj się z Działem Finansowym korzystając z najbardziej wygodnej dla ciebie metody. Zostaniesz poproszony(a) o następujące informacje:
- Numer twojego konta handlowego;
- Numer lub identyfikator portfela elektronicznego w systemie płatności, którego użyłeś(aś) do dokonania przelewu;
- Kwotę przelewu;
- Datę, dokładną godzinę oraz strefę czasową;
- Numer transkacji (jeśli taki istnieje).
Możliwe przyczyny odrzucenia wniosku:
Dział obsługi klienta jest czynny 24/5, od 00:00 w poniedziałek do 23:59 w piątek.
Dział finansowy jest czynny 24/5, od 22:00 w niedzielę do 22:00 w piątek.
Dział handlowy jest czynny 24/5, od 00:00 w poniedziałek do 23:59 w piątek.
Czas serwera handlowego, patrz paragraf 4.16.
Kwotowanie instrumentów Forexu odbywa się zgodnie z regulaminem kwotowań; działa całą dobę od godziny 00:05:01 (od godziny zero, pięciu minut, jednej sekundy czasu na terminalu, patrz akapit 4.16) w poniedziałek do godziny 23:59:59 (dwadzieścia trzy godziny i pięćdziesiąt dziewięć minut, pięćdziesiąt dziewięć sekund) w piątek. Okres wolny od pracy trwa od godziny 00:00:00 (zero godzin, zero minut, zero sekund) w sobotę do godziny 00:05:00 (zero godzin, pięć minut, zero sekund) w poniedziałek.
W trakcie sesji kwotowane są indeksy surowców i akcji. Harmonogram sesji uzależniony jest od giełdy, na której notowany jest dany instrument. Bardziej szczegółowe informacje można znaleźć na stronie LiteForex. Możesz także wybrać dowolny instrument handlowy w dziale „Handel" w Profilu Klienta i sprawdzić dzienny harmonogram kwotowań dla tego instrumentu. Na przykład możesz sprawdzić wykres sesji handlu ropą tutaj.
LiteForex oferuje klientom dużą gamę kont handlowych.
Klientom firmy LiteForex oferowane są następujące rodzaje kont handlowych: ECN, CLASSIC.
W ten sposób klienci LiteForexu mogą wybrać najlepsze rozwiązanie pasujące do ich strategii handlowej oraz potrzeb.
Więcej informacji dotyczących tych rodzajów kont znajdziesz na stronie https://www.liteforex.pl/trading/account-types/.
Konto demo służy do zapoznania się Klienta z rynkiem Forex. Ten rodzaj konta nie wymaga depozytów, ale też wszelkiego rodzaju zyski nie mogą zostać wypłacone. Zasady handlowania na kontach demo są podobne do zasad handlowania na kontach rzeczywistych: istnieją te same procedury dotyczące transakcji, te same zasady dotyczące wykresów, te same parametry do otwierania pozycji.
Kliknij swoje imię w Profilu Klienta w górnej linii i upewnij się, że włączony jest tryb handlu demo. Następnie otwórz dział "Metatrader". Kliknij przycisk "Otwórz konto" i na rozwijanej liście wybierz parametry konta.
Przypominamy, że każdy rodzaj konta demo działa przez 45 dni. Licznik jest aktualizowany za każdym razem, gdy logujesz się na swoje konto demo za pomocą platformy handlowej. Licznik nie jest aktualizowany, jeśli logujesz się na konto demo za pośrednictwem terminala internetowego w Profilu Klienta. Salda i operacje handlowe na kontach demo również nie wydłużają ich żywotności.
Jeśli otworzyłeś konto demo za pośrednictwem swojego Profilu Klienta (twojego osobistego profilu w firmie LiteForex), możesz skorzystać z opcji automatycznej zmiany hasła. Aby zmienić hasło tradera, zaloguj się w Profilu Klienta, przejdź do działu "Metatrader "i kliknij" edytuj " w kolumnie "Hasło" dla odpowiedniego konta. Dwukrotnie wprowadź nowe hasło w oknie, które się otworzy. Aby to zrobić, nie musisz znać swojego obecnego hasła tradera.
Podczas otwierania nowego konta, wiadomość zawierająca nazwę użytkownika oraz hasło do konta jest zawsze wysyłana na adres mailowy klienta. P>
Jeśli otworzyłeś konto demo bezpośrednio na terminalu handlowym, a wiadomość zawierająca dane rejestracyjne została usunięta ze skrzynki mailowej, będziesz musiał otworzyć nowe konto demo. Nie można odzyskać ani zmienić hasła dla konta demo, które nie zostało otwarte przez twój Profil Klienta.
Aby uzupełnić konto demo utworzone za pomocą profilu klienta, kliknij swoje imię w górnym wierszu i upewnij się, że włączony jest tryb handlu demo. Następnie przejdź do działu „ Handlowanie ". Kliknij „Depozyt" w prawym dolnym rogu strony, wpisz kwotę depozytu w dolarach i kliknij „Zdeponuj".
Na komputerze kliknij przycisk Start –> Uruchom, a następnie ‘mstsc’ i naciśnij OK (lub Start i wybierz "Wszystkie programy" "Akcesoria" i "Połącz ze zdalnym komputerem".) Następnie wpisz IP serwera, który to numer otrzymałeś w mailu wysłanym do ciebie po przystąpieniu do usługi VPS i naciśnij "Połącz". W oknie, które się pojawi wpisz nazwę użytkownika oraz hasło, które otrzymałeś w mailu.
Do swojego komputera możesz podłączyć wiele urządzeń (możesz ich używać po połączeniu z komputerem), w tym drukarki, stacje dysków, urządzenia USB oraz schowek. Otwórz Połączenie ze zdalnym komputerem. Kliknij Opcje i zakładkę Lokalne Źródła. W Lokalnych urządzeniach i źródłach wybierz urządzenia lub źródła, które chcesz przekierować. Aby zobaczyć dodatkowe urządzenia lub skorzystać z urządzeń Plug and Play, stacji dysków lub urządzeń, które możesz podłączyć później, kliknij Więcej. Umieść flagę obok każdego urządzenia, które chcesz przekierować.
Na komputerze kliknij Start –> Uruchom i wpisz ‘mstsc’ oraz naciśnij OK (lub kliknij Start i wybierz "Wszystkie programy" "Akcesoria" i "Połącz ze zdalnym komputerem".) Kliknij "Opcje", a następnie zakładkę "Pokaż". W ustawieniach konfiguracji "Pokaż" możesz zmienić "Połączenie ze zdalnym komputerem" przesuwając suwak z "Małego do Dużego". Przesuwając "Suwak" do dużego, ustawienia automatycznie wprowadzą "Pełen Ekran".
LiteForex nie jest firmą edukacyjną, może ci jednak podpowiedzieć, gdzie znaleźć fachową literaturę:
1) W wyspecjalizowanych księgarniach.
2) Wiele książek dostępnych jest bezpłatnie w internecie – skorzystaj z wyszukiwarki, a znajdziesz książki napisane przez rozmaitych autorów.
3) Istnieją specjalne fora poświęcone rynkowi Forex, na których możesz znaleźć interesujące oraz przydatne informacje.
4) Na naszej stronie: https://www.liteforex.pl/blog/for-beginners/ znajdziesz informacje dla początkujących.
Aby uzyskać adres IP odpowiedniego centrum danych do połączenia z terminalem, skontaktuj się poprzez Czat na żywo i podaj pełną nazwę konta oraz kraj, z którego próbujesz się połączyć. Na przykład konto MT4-R-12345, Niemcy.
Obecnie dostępne są następujące platformy do handlu na kontach demo i rzeczywistych: MetaTrader4 (MT4), MetaTrader5 (MT5), cTrader oraz terminal internetowy znajdujący się w Profilu Klienta, umożliwiający pracę z kontami MT.
Poza podstawowym terminalem dla komputera osobistego z systemem Windows, oferujemy terminale dla Androida, iPhone'ów i iPadów. Możesz ściągnąć dowolną wersję terminala. Terminal internetowy znajdujący się w Profilu Klienta w firmie LiteForex jest dostosowany do każdego urządzenia i może być otwarty w przeglądarce zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych.
F1 – przewodnik użytkownika po terminalu
F9 – nowe zlecenie
Ctrl + T – otwórz/zamknij okno terminalu w oknie Metatrader,
Ctrl + O – otwórz okno ustawień terminalu, gdzie można wpisać dane do autoryzacji i ustawić inne opcje programu,
Ctrl + N – otwórz okno nawigatora,
Ctrl + Y – pokaż okresowe luki w wykresie oddzielające transakcje,
Ctrl + L – pokaż volumen na wykresach.
Przewodnik znajdziesz na samym terminalu. Tuż po uruchomieniu terminalu, naciśnij klawisz F1. Forum dewelopera znajduje się na stronie https://www.mql5.com/.
To cena kupna i sprzedaży, które widać podczas prośby otwarcia lub zamknięcia pozycji. Różnica między ceną Bid i Ask nazywa się spread. Wszystkie wykresy w terminalu pokazują cenę Bid. Możesz także ustawić funkcję pozwalającą na wyświetlanie ceny Ask. Aby to zrobić, naciśnij klawisz F8 w oknie wykresu, gdzie w zakładce “Ogólne” musisz odhaczyć “Pokaż Linię Ask”. Zamówienia "Buy" są otwierane pod ceną "Ask", a zamykane pod ceną "Bid". Zamówienia "Sell" są otwierane pod ceną "Bid", a zamykane pod ceną "Ask".
Stop Loss używa się do zmniejszania strat, jeśli bezpieczna cena zaczęła podążać w niepożądanym (nie przynoszącym zysków) kierunku. Jeśli bezpieczna cena osiągnie ten poziom, pozycja zostanie zamknięta automatycznie. Takie zlecenia są zawsze związane z otwartą pozycją lub oczekującą na otwarcie (pending order). Kontrole pozycji długich z ceną Bid mają przynieść zysk (zamówienie jest zawsze ustawione poniżej obecnej ceny Bid), zamówienia z ceną Ask są przeznaczone dla krótkich pozycji (zamówienie jest zawsze ustawione powyżej obecnej ceny Ask).
Take Profit przeznaczony jest do otrzymywania zysków, gdy bezpieczna cena osiągnie pewien poziom. Realizacja tego zamówienia oznacza zamknięcie tej pozycji. Jest ona zawsze połączona z otwartą pozycją lub oczekującą na otwarcie (pending order). Zamówienie można włączyć tylko wraz z pending order. Terminal sprawdza pozycje długie z ceną Bid (zamówienie jest zawsze ustawione powyżej obecnej ceny Bid), i sprawdza krótkie pozycje z ceną Ask (zamówienie jest zawsze ustawione poniżej obecnej ceny Ask).
Na przykład: Kiedy otwieramy długą pozycję (zamówienie kupna) otwieramy ją w cenie Ask, a zamykamy w cenie Bid. W takich przypadkach zamówienie S/L może być dokonane poniżej ceny Bid, podczas gdy T/P może być dokonane powyżej ceny Ask. Gdy otwieramy krótką pozycję (zamówienie sprzedaży) otwieramy ją w cenie Bid, a zamykamy w cenie Ask. W takich przypadkach zamówinie S/L może być dokonane powyżej ceny Ask, podczas gdy T/P może być dokonane poniżej ceny Bid. Przypuśćmy, że chcemy kupić 1.0 lot na kursie on EUR/USD. Występujemy o nowe zamówienie i widzimy wykres Bid/Ask. Wybieramy odpowiednią parę walutową i liczbę lotów, ustawiamy S/L oraz T/P (jeśli to konieczne) i klikamy na Kupuj. Kupiliśmy po cenie Ask 1.2453, a cena Bid wynosiła w tym momencie 1.2450 (spread to 3 punkty pipowe). S/L może zostać zamówione poniżej 1.2450. Zamawiamy 1.2400, co oznacza, że gdy tylko Bid osiągnie 1.2400, pozycja zostanie automatycznie zamknięta z utratą 53 punktów pipowych. T/P może zostać zamówione powyżej 1.2453. Jeśli zamówimy w cenie 1.2500, będzie to oznaczać, że gdy tylko Bid osiągnie 1.2500, pozycja zostanie automatycznie zamknięta z zyskiem 47 pipów.
To pytanie jest często zadawane przez osoby początkujące i związane jest z pozycjami Sprzedaży. Zdarza się tak dlatego, że traderzy nie biorą pod uwagę spreadów. Zamówienie Sprzedaży jest otwarte w cenie Bid; wykres również pokazuje tę cenę. Jednak zamówienie zamyka się w cenie Ask, która jest wyższa od ceny Bid ze względu na rozmiar spreada. Aby wyświetlać cenę Ask, naciśnij F8 w oknie wykresu, a w zakładce “Ogólne” odhacz “Pokaż Linię Ask”.
Istnieją zamówienia, które zostają uruchomione, gdy kwotowanie osiągnie cenę określoną w zamówieniu. Limit zamówień (Limit Kupna / Limit Sprzedaży) jest możliwy tylko wtedy, gdy transakcja odbywa się w cenie określonej w zamówieniu lub wyższej. Limit Kupna jest umieszczony poniżej ceny rynkowej, a Limit Sprzedaży powyżej ceny rynkowej. Stop (Kupno Stop / Sprzedaż Stop) jest możliwy tylko wtedy, gdy transakcja odbywa się w cenie określonej w zamówieniu lub niższej. Kupno Stop jest umieszczone powyżej ceny rynkowej, a Sprzedaż Stop - poniżej.
Dla wszystkich par walutowych cena ustanowiona w zamówieniu będzie różnić się od obecnej ceny rynkowej “Bid” lub “Ask” co najmniej rozmiarem spreada dla tej pary, w zależności od kierunku pozycji. Nie można umieścić oczekującego zamówienia (pending order) S/L lub T/P bliżej ceny rynkowej niż jest to ustanowione w “Narzędziach handlowych” w kolumnie “Stop&Limit”.
“Wolumen” to rozmiar zamówienia i jest mierzony w “lotach”. Wielkość lotu dla każdego narzędzia handlowego widać w dziale “Narzędzia handlowe”. Wolumen, którego możesz użyć wchodząc na rynek, może zostać obliczony dzięki pomocy "Kalkulatora handlowca".
Jeśli przycisk “Nowe zamówienie” jest nieaktywny oznacza to, że zostałeś(aś) połączony(a) z kontem korzystającym z hasła inwestora. Aby działać na koncie handlowym, użyj hasła tradera. Hasło to jest używane do logowania się na koncie handlowym i pozwala ci nim zarządzać. Możesz otwierać, zamykać lub modyfikować pozycje tylko wtedy, jeśli używasz hasła tradera. Hasło inwestora jest używane do wglądu na konto. Możesz zatem zalogować się na koncie, mieć do niego wgląd, ale nie możesz otwierać, zamykać ani modyfikować pozycji.
Ten problem może wystąpić z następujących powodów:
1) Używasz nieprawidłowych danych do logowania. Aby się zalogować, użyj tylko cyfr nazwy swojego konta. Na przykład twój numer konta to MT4-R-12345. Aby się zalogować musisz zatem użyć cyfr 12345.
2) Używasz nieprawidłowego hasła. Upewnij się, że wprowadzasz prawidłowe hasło. Jeśli zapomniałeś lub zgubiłeś hasło tradera, możesz je zresetować w Profilu Klienta. Skorzystaj ze wskazówki z paragrafu 1.19.
3) Być może twoje konto jest uśpione i zostało usunięte. Przeczytaj paragraf 1.23.
Powody mogą być następujące:
- Łącząc się z kontem handlowym korzystasz z niewłaściwego serwera. Spróbuj połączyć się z kontem handlowym korzystając z adresu IP zamiast nazwy serwera. Aby uzyskać adres IP odpowiedniego centrum danych do połączenia z terminalem, skontaktuj się poprzez Czat na żywo i podaj pełną nazwę konta oraz kraj, z którego próbujesz się połączyć. Na przykład konto MT4-R-12345, Niemcy.
- brak połączenia z internetem;
- być może masz dostęp do internetu za pośrednictwem serwera proxy. Jeśli korzystasz z sieci organizacji, najprawdopodobniej tak jest. Musisz sprawdzić u administratora systemu adres proxy i port, którego używasz, aby uzyskać dostęp do internetu, a następnie wprowadzić te dane w ustawieniach terminala („Narzędzia" / „Opcje" / „Serwer" / sprawdź „Włącz serwer proxy" / kliknij przycisk „proxy" / wpisz adres, port serwera proxy, login i hasło);
- program zapory (oprogramowanie antywirusowe) blokuje terminal handlowy. Zapora systemu Windows jest również programem zapory. W takim przypadku konieczne jest dodanie „MetaTradera" do listy dozwolonych programów.
Uwaga! Aby wykonać poniższe czynności, musisz ponownie uruchomić komputer i zalogować się jako administrator. Ponieważ w wierszu poleceń będą potrzebne polecenia, należy ściśle przestrzegać instrukcji. Instrukcja przeznaczona jest dla użytkowników komputerów PC. Jeśli jesteś użytkownikiem MAC, znajdź informacje o tym, jak wyczyścić pamięć podręczną DNS w witrynie Apple.
Podczas ciągłego korzystania z Internetu komputer automatycznie buforuje adresy IP i inne dane systemu nazw domen. Wyczyszczenie pamięci podręcznej pomaga aktualizować i usuwać stare dane, które mogą powodować problemy z prowokowaniem połączenia.
Windows 10
1. Przytrzymując klawisz Windows, naciśnij X.
2. Wybierz "Wiersz polecenia (administrator)"
3. Wpisz ipconfig / flushdns i naciśnij Enter
4. Wpisz ipconfig / registerdns i naciśnij Enter
5. Wpisz ipconfig / release i naciśnij Enter
6. Wpisz polecenie ipconfig / renew i naciśnij klawisz Enter
7. Wpisz netsh winsock reset i naciśnij Enter
8. Załaduj ponownie komputer.
Windows 7 i Windows 8
1. Przejdź na pulpit
2. Przytrzymując klawisz Windows, naciśnij R (aby uruchomić wyskakujące okno "Uruchom")
3. Wpisz cmd i naciśnij klawisz Enter. (Zostanie otwarte okno wiersza polecenia)
4. Wpisz ipconfig / flushdns i naciśnij Enter
5. Wpisz ipconfig / registerdns i naciśnij klawisz Enter
6. Wpisz ipconfig / release i naciśnij Enter
7. Wpisz ipconfig / renew i naciśnij klawisz Enter
8. Wpisz netsh winsock reset i naciśnij Enter
9. Załaduj ponownie komputer.
Okno “Zegara rynkowego” pokazuje czas terminala. Nie można go zmienić. Jest to czas GMT+3 liczony od ostatniej niedzieli marca do ostatniej niedzieli października. W pozostałym okresie obowiązuje czas GMT+2.
Komunikat “Trade stream busy” pojawia się w przypadku nieudanej próby przeprowadzenia operacji handlowej (na przykład: gdy otwierasz nową pozycję przed otrzymaniem wyników poprzedniej operacji). Może się tak zdarzyć ze względu na chwilowe zakłócenia związane z połączeniem z serwerem handlowym. W takim przypadku twoje nowe zamówienie będzie czekało w kolejce w terminalu klienta, a komunikat ten pojawi się podczas próby dokonania jakiejkolwiek operacji. ‘Aby wyczyścić listę zamówień zrestartuj terminal’.
Jeśli straciłeś(aś) historię konta, wykonaj następujące czynności:
1. Sprawdź czy dane systemowe są poprawne.
2. Kliknij prawym klawiszem myszy zakładkę “Historia konta” i wybierz “Całą historię”. Możesz wybrać również historię dla konkretnego przedziału czasowego, który cię interesuje.
Możesz go obliczyć za pomocą “Kalkulatora tradera”. Sposób kalkulacji wygląda następująco:
Koszt punktu w walucie depozytu:
(Kurs krzyżowy waluty przy zamówieniu w dolarach) х (wolumen w lotach) х 100000 х (punkt) / (obecny kurs),
gdzie waluta transkacji jest pierwszą walutą w parze walutowej.
Na przykład:
EURJPY=162,30; EURUSD=1,4344;
Cena punktu (EURJPY) = 1.4344 х 1 х 100000 х 0.01 / 162.3 = 8.83
Koszt punktu dla CFD:
Wolumen (liczba lotów) х wielkość kontraktu х minimalna wartość zmiany ceny
Wymaganą kwotę marginu można obliczyć za pomocą "kalkulatora tradera". Formuły obliczeniowe są następujące:
Bezpośrednie kwotowanie forexu:
Margin=Wolumen Transakcji x Rozmiar Lota/Dźwignia
Na przykład, Margin= 1x100000/200 = 500 USD dla 1 lota USDCAD z dźwignią 1:200. Ponieważ pierwszą walutą w parze jest USD, margin obliczany jest w dolarach. W razie potrzeby zamień walutę na walutę konta (na przykład, EUR): 500/1.18222 = 422.93313 EUR.
Pośrednie kwotowanie forexu:
Margin = Wolumen transakcji*Wielkość kontraktu/Dźwignia
Oto przykład obliczeń dla 1 lota na parze AUDUSD z dźwignią 1:200:
Margin = 1*100 000/200 = 500 AUD, czyli margin wynosi 500 AUD.
Następnie zamień wynik na walutę konta.
Jeśli konto jest prowadzone w USD, pomnóż wynik przez cenę otwarcia transakcji: 500*0.66570 = 332.85000 USD.
Jeśli walutą konta jest EUR, najpierw oblicz margin w USD, tak jak w powyższym przykładzie, a następnie zamień wynik na euro:
332.85000 USD*1.18222 = 393.50193 EUR.
Kursy krzyżowe:
Margin=Wolumen transakcji*Wielkość kontraktu/Dźwignia
Na przykład Margin = 1x100000/200 = 500 GBP za 1 lot na parze GBPJPY z dźwignią 1:200.
Wartość marginu jest zawsze wyrażona w walucie bazowej (pierwszej w parze).
Następnie zamień wynik na walutę konta.
Jeśli konto jest prowadzone w USD, pomnóż wynik przez cenę otwarcia transakcji:
500*1.36306 = 681.53000 USD.
Jeśli walutą konta jest EUR, najpierw oblicz margin w USD, tak jak w powyższym przykładzie, a następnie zamień wynik na euro:
681.53000 USD*1.18222 = 805.71840 EUR.
Indeksy:
Margin = Wolumen Transakcji x Wielkość Kontraktu x Bieżąca Cena x Margin%/100
Na przykład dla 1 lota FTSE zgodnie ze specyfikacją, wielkość kontraktu = 1, margin = 1%, waluta marginu=GBP.
Prosimy zwrócić uwagę, że należy przede wszystkim ustalić rodzaj obliczenia kaucji dla indeksów w specyfikacji instrumentu, ponieważ zależy on od dostawcy płynności i może być obliczany wg rodzaju CFD.
Margin = 1*1*9211.4*1/100=92.1 GBP. Zamień wynik na walutę konta (na przykład USD):
92.1*1.36306 = 125.6 USD.
Kontrakty CFD na akcje i surowce:
Margin=Wolumen transakcji x Wielkość kontraktu x Cena otwarcia x Margin%/100
Pamiętaj, że najpierw należy sprawdzić rodzaj obliczeń dla marginu ropy w specyfikacji instrumentu, ponieważ zależy on od dostawcy płynności i może być obliczany podobnie jak indeksy.
Futures:
Margin=Wolumen Transakcji x Margin Początkowy x Margin%/100
Margin początkowy i margin% są podane w specyfikacji narzędzia finansowego na terminalu handlowym.
Pozycja jest przenoszona na następny dzień poprzez wymuszone zamknięcie tej pozycji w określonym dniu walutowania i jednoczesne otwarcie tej samej pozycji w następnym dniu walutowania po cenach odzwierciedlających różnicę między stopami procentowymi obu walut. W zależności od kierunku pozycji (Sprzedaży lub Kupna) klient otrzymuje pieniądze lub płaci opłatę za przeniesienie (od kilku dziesiątych punktu do kilku punktów). Przy przenoszeniu pozycji ze środy na czwartek (w ramach dat walutowania) pobierana/otrzymywana opłata wzrasta trzykrotnie.
Dlaczego Klient płaci lub otrzymuje pieniądze za przeniesienie pozycji?
Klient płaci lub otrzymuje płatność za przeniesienie pozycji na następny dzień, w przypadku gdy ma jeszcze otwarte pozycje na zamknięciu dnia handlowego. Różnica między kursami krajowych banków centralnych, których walut używa klient, odgrywa ważną rolę przy wymianie walut.
Różnica ta jest zawarta w punktach swapowych. Jeżeli Klient sprzedał walutę po wyższej stopie procentowej, zapłaci za przeniesienie pozycji. Jeśli kupił walutę po wyższej stopie procentowej, broker zapłaci mu za przeniesienie pozycji.
Ta opłata za przeniesienie nazywana jest „swapem". Więcej informacji o swapach walutowych znajdziesz na naszym blogu.
Przy przenoszeniu pozycji z piątku na poniedziałek pobierana/wypłacana kwota wzrasta trzykrotnie (potrójny swap jest wypłacany/pobierany w nocy ze środy na czwartek).
Tak długo, jak chcesz, ale pamiętaj, że jeśli twoja pozycja jest nadal otwarta po godzinie 00:00 (czas terminala, patrz p.4.16) opłata (SWAP) zostanie pobrana lub naliczona za każdą noc, gdy pozycja jest otwarta.
W definicji obiegowej, transakcja długoterminowa to zamówienie nastawione na zysk po kilku miesiącach, a nawet kilku latach później. Przy średnioterminowych transakcjach zysk spodziewany jest w ciągu kilku tygodni lub, co zdarza się częściej, kilku miesięcy. Krótkoterminowe transakcje to operacje, których celem jest zysk w ciągu jednego do trzech tygodni. Ta definicja jest akceptowana przez banki i fundusze inwestycyjne oraz używana przez analitykow opracowujących prognozy. Jednakże traderzy rozmaicie rozumieją operacje długo- i krótkoterminowe. Transakcja dzienna to transakcja przeprowadzana w ciągu jednego dnia; handlowanie w ciągu kilku nadchodzących dni nazywa się krótkim terminem; operacje średnioterminowe są realizowane w kolejnym tygodniu lub za dwa tygodnie, a transakcje długoterminowe to operacje z kolejnego miesiąca lub dwóch. Ta definicja nie jest akceptowana oficjalnie i jest używana przez traderów na rynku Forex.
Gdy ustawisz “training stop” (na przykład dla X punktów), rozpocznie się następująca procedura:
Terminal zaczeka aż pozycja osiągnie zysk X punktów (kwota określona w trailing stop). Następnie terminal ustawi “stop loss” w odległości X punktow od obecnej ceny (w naszym przypadku, na poziomie break-even).
Jeśli na wykresach odległość pomiędzy obecną ceną a “stop-loss” przekracza X punktów, terminal uruchomi komendę do zmiany Stop-Order na odległość X punktów od obecnej ceny, np. stop-loss podąża za obecną ceną w odległości X punktów. A zatem “trailing stop” jest algorytmem kontrolowania zamówienia “stop-loss” – “cena zmierza w stronę zysku”.
Uwaga! “Trailing stop” jest funkcją terminalu wewnętrznego, który działa tylko wtedy, gdy twój terminal handlowy jest włączony i podłączony do naszego serwera za pomocą internetu. Jeśli ustawisz “trailing stop”, a następnie wyłączysz swój terminal, dla serwera będzie się liczyć wartość ostatniego stop loss.
W naszej firmie nie stosuje się automatycznego otwierania przeciwnych pozycji na MT4 i MT5. Możesz to jednak zrobić ręcznie na kilka sposobów:
1. Otwórz przeciwną pozycję, a następnie zamknij pierwszą.
2. Otwórz przeciwną pozycję z dwukrotnie większym wolumenem i zamknij pierwszą za pomocą opcji „Wielokrotne zamknięcie przez przeciwną pozycję". W rezultacie pozostanie tylko „pozycja przeciwna". Możesz w ten sposób uniknąć płacenia spreadów za pozycję przeciwną, w przeciwieństwie do paragrafu 1, ponieważ do zamknięcia pierwszej pozycji używana jest cena otwarcia drugiej pozycji; aby zamknąć drugą pozycję, używana jest cena otwarcia pierwszej pozycji.
Kliknij prawym klawiszem myszy na jakiekolwiek narzędzie w oknie “Zegara rynkowego” i wybierz “Pokaż wszystko”; lub wybierz “Symbole”, a następnie wybierz narzędzie handlowe, które cię interesuje.
“Wsparcie” i “Opór” to pojęcia technicznych analiz zaczerpniętych z klasycznej teorii J. Dowa. Poziom wsparcia to poziom poniżej obecnej ceny rynkowej, co oznacza, że cena może wzrosnąć. Poziom oporu to poziom powyżej obecnej ceny rynkowej, co oznacza, że cena może się obniżyć.
Zysk w wysokości 100 punktów często jest określany mianem “Figure of profit”. Figura profitowa to zmiana ceny o 100 punktów. Okrągła kwota to także czasami “figura profitowa”. Na przykład: wyrażenie “EUR/USD przechodzi przez 17-tą figurę profitową” oznacza, że kurs wzrósł powyżej poziomu 1.1700.
Zarządzanie pieniędzmi to zbiór zasad dotyczących bezpiecznego ryzyka, jak i czysta strategiczna struktura przydatna do handlowania, np: niezmienne taktyki potrzebne do otwierania pozycji, bez względu na czas lub warunki; dokładne podstawy i techniczne analizy oraz chęć znalezienia najlepszych momentów do wejścia na rynek. Ostatnio ten koncept stał się bardziej ogólnikowy, w wyniku czego komunikacja pomiędzy traderami na forach i seminariach straciła swoją specyfikę; jednakże stał się szeroko rozpowszechniony i bardziej zrozumiały.
Zakłada się, że Zarządzanie Pieniędzmi to zestaw prostych zasad: nie należy ryzykować bardziej niż 1% depozytu przy każdej transakcji; zasada nie wchodznia na rynek (co oznacza, że lepiej zaczekać na lepsze okoliczności i unikać transakcji w przypadku niejasnych sytuacji); umieścić stop-loss na odległość 40-60 punktów od poziomu ceny transakcji; nie liczyć na natychmiastowy zysk w liczbie 20-30 punktów, lecz skupić się na transakcjach długoterminowych, a zatem bardziej zyskownych i mniej ryzykownych; nieustannie śledzić podstawy i analizy techniczne, opierając swoje strategie handlowe na tych właśnie analizach.
Informacje są dostępne na stronie programisty: https://www.metaquotes.net/en/metatrader5/algorithmic-trading/mql5.
Szeroka gama doradców, wskaźników i skryptów znajduje się na stronie http://codebase.mql4.com/.
Ostrzeżenie o Ryzyku: CFD to skomplikowane instrumenty i posiadają wysoki stopień ryzyka szybkiej straty środków z powodu wykorzystania wsparcia kredytowego. 86% rachunków inwestorów detalicznych traci na handlu CFD z tym dostawcą. Powinieneś się zastanowić, czy rozumiesz, jak działają CFD i czy możesz sobie pozwolić na podjęcie wysokiego ryzyka utraty pieniędzy. Kliknij tutaj , aby uzyskać pełne informacje o ryzyku.