Programy partnerskie: zasady, rodzaje, rejestracja. Jak można zostać partnerem brokera i stworzyć własny program partnerski od podstaw
Programy partnerskie mogą przynieść dodatkowe dochody lub stać się główną działalnością. Dzięki poprawnie zorganizowanej sieci przyciągania klientów można zarobić ponad 1000 USD miesięcznie. Z tego artykułu dowiesz się: jakie są rodzaje programów partnerskich i jak się zarejestrować. Nauczysz się także sposobów tworzenia sieci partnerskiej od podstaw przy minimalnych nakładach inwestycyjnych i narzędziach, a także poznasz główne zasady i algorytm generowania zysków z programów partnerskich.
Programy partnerskie: rodzaje i algorytm generowania zysków
Program partnerski to sposób czerpania zysków poprzez przyciąganie nowych klientów, którzy przynoszą zyski brokerowi (zyski ze spreadu), które broker chce udostępnić partnerowi. Partnerstwo może być dodatkowym źródłem dochodów pasywnych dla tradera lub niezależnym rodzajem działalności. Dowiedz się jakie są rodzaje programów partnerskich i jak stworzyć własną sieć partnerską od podstaw.
Jak zostać partnerem: rodzaje programów oraz proces rejestracji
Każdy broker jest zainteresowany przyciągnięciem nowych klientów i zwiększeniem wolumenu transakcji. Każdy chce pozyskać nowych klientów, dostarczając wszelkich niezbędnych informacji. Po rejestracji w programie partner otrzymuje:
- link partnerski. To hiperłącze można zintegrować ze stroną internetową (jeśli taka istnieje) lub potencjalny trader może wprowadzić ją do przeglądarki.
- banery. Kompletne produkty reklamowe do umieszczenia na stronie;
- ulotki. Skrypty, API, wyświetlanie pewnych informacji. Na przykład kalendarz wydarzeń, ofert itp., które nie są reklamami, lecz kierują bezpośrednio na stronę brokera. Przydadzą się tym, którzy mają własną stronę (blog);
- wizytówki. Ulotki reklamowe. Jednak sami partnerzy są odpowiedzialni za drukowanie materiałów, a broker udostępnia tylko jego wersję elektroniczną.
- tapetę oraz ikony do utworzenia stron internetowych;
- kompletne strony (strony jednostronicowe) z logo zaprojektowanym w firmowych kolorach brokera.
Wynagrodzenie można ustalić (na przykład 25 USD za każdego zarejestrowanego klienta) lub jako kapitał własny (procent od zysków brokera). Zadaniem partnerów jest przekonanie potencjalnego klienta nie tylko do wejścia na stronę brokera, ale także do rozpoczęcia handlu na koncie rzeczywistym. Dlatego partner powinien być w stanie przekonać, a przede wszystkim rozumieć, na czym polega handel oraz znać wyjątkowe zalety reprezentowanej firmy.
Liczba programów partnerskich jest nieograniczona. Dlatego najbardziej odpowiednim sposobem jest utworzenie własnej strony internetowej i umieszczenie na niej linków oraz reklam kilku brokerów jednocześnie. Zostanie to opisane poniżej.
Jak zostać partnerem brokera (technologia)
Posłużę się przykładem programów partnerskich LiteForexu, aby pokazać, jak się zarejestrować i jak wybrać rodzaj partnerstwa. Inni brokerzy mają podobną zasadę, z niewielkimi różnicami.
Pierwszym krokiem jest zarejestrowanie swojego osobistego profilu na stronie brokera. Wszystko jest jasne: wpisz swój adres mailowy, podaj prawdziwe informacje osobiste oraz potwierdź rejestrację po kliknięciu linka wysłanego na twój adres mailowy.
- Ważne! Musisz przejść weryfikację. Często się o tym zapomina, a weryfikacja pozwoli uniknąć problemów z wypłatami pieniędzy w przyszłości.
Następnym krokiem jest znalezienie w profilu klienta działu "Dla partnerów/Profil Partnera", zapoznanie się z umową partnerską i zastosowanie się do wskazówek, które pomogą stworzyć własną kampanię partnerską. Po wykonaniu tych czynności w twoim profilu pojawi się link zgłoszeniowy.
Виды партнерских программ:
- CPL i CPS to wielopoziomowe programy partnerskie, w których można utworzyć sieć podobną do MLM. Partnerzy otrzymują pieniądze nie tylko za traderów, których przyciągają, ale także za tych przyciągniętych przez swoich subpartnerów. Wynagrodzenie jest zarówno stałe, jak i procentowe od dochodu subpartnera;
- Rebate jest rodzajem partnerstwa, w którym partnerzy ustalają kwotę prowizji, którą chcą udostępnić swoim osobom zgłoszonym lub partnerom. Partnerzy otrzymują wynagrodzenie od brokera dla każdego tradera (osobę zgłoszoną) i mogą z niego korzystać samodzielnie. Partnerzy mogą zatrzymać wynagrodzenie (0% cash back) lub podzielić się nim (do 100% cash back) z osobą zgłoszoną;
- Przedstawiciel regionalny – program, który daje możliwość założenia własnego lokalnego biura i zarządzania nim. To poważna, niezależna działalność;
- White Label. Świadczy usługi brokerskie pod własną marką, po zakupie platformy handlowej od LiteForexu.
Możliwe jest również bycie partnerem bez ustanowienia systemu wielopoziomowego. Po otrzymaniu materiałów reklamowyvh od brokera, partnerzy mogą przyciągać nowych klientów.
Na stronie internetowej znajduje się także narzędzie wsparcia, kalkulator partnera, który pomaga obliczyć prowizję partnera. Poza tym w profilu Partnera dostępne są następujące opcje:
- kilka opcji pełnych stron startowych;
- trzy rodzaje ulotek;
- do 10 rodzajów rozmaicie zaprojektowanych wizytówek;
- ponad 120 ikon i około 100 rodzajów tła strony internetowej (tapety
Aby przeanalizować własną działalność, w profilu znajdują się wykresy i tabele, które wyświetlają się według daty przekierowania poprzez link, współczynnika konwersji oraz rejestracji poprzez link, a także kwoty prowizji..
Wszyscy partnerzy LiteForexu mogą wziąć udział w konkursie z pulą nagród wynoszącą do 4900 USD po złożeniu wniosku o udział. Celem jest przyciągnięcie jak największej liczby traderów w ciągu tygodnia lub miesiąca, którzy będą mieli największy wolumen transakcji.
Jak czerpać zyski z programu partnerskiego
Zarejestrowałeś się więc u brokera, otrzymałeś materiały reklamowe i link zgłoszweniowy. Co dalej? Jak stworzyć własną bazę traderów i od czego zacząć? Najpierw musisz zdecydować, ile czasu chcesz poświęcić na rozwój sieci partnerskiej, ile pieniędzy możesz zainwestować w nią w początkowej fazie, jak długo chcesz czekać na pierwsze wyniki. Oznacza to, że musisz przygotować szczegółowy plan. Obejmuje on następujące elementy:
- sposób działania i oczekiwane pożądane wyniki w określonym czasie. Na przykład, aby przyciągnąć 5 traderów w ciągu tygodnia i uzyskać dochód w wysokości 10 USD od ich transakcji;
- narzędzia, z których skorzystasz, aby przyciągnąć traderów.
Narzędzia do czerpania zysków dzięki programom partnerskim
Można utworzyć sieć partnerską z wykorzystaniem dowolnych kanałów: Internetu (dystrybucja pocztą mailową, na portalach społecznościowych, poprzez filmy na stronie YouTube, w blogach, rozmowach na forach tematycznych), aktualnych seminariów, spotkań, konferencji itp. W internecie jest mnóstwo ludzi, można zatem przyciągnąć poważnego tradera. Komunikacja na żywo zawsze była skutecznym sposobem przyciągania klientów.
Narzędzia partnera:
- kreator stron internetowych. Jest to usługa, która pozwala stworzyć prostą darmową stronę internetową, opartą na typowym CMS (na przykład WordPress);
- strona na portalach społecznościowych (Facebook, Twitter itd.), Grupa, kanał wideo YouTube.
- automatyczny nadawca poczty (na przykład: Unisender, Mailchimp, Aweber). Służy do wysyłania partnerom informacji o ofertach brokera, wszelkich zmianach, pozdrowienia itd. Możesz kupić bazę adresów i wysyłać reklamy, ale biuletyn może zostać rozpoznany jako spam;
- platforma dla webinarów (na przykład: ClickMeeting). Jest to usługa umożliwiająca organizowanie seminariów internetowych z traderami z całego świata (pod warunkiem znajomości języków obcych);
- producent klipów. Jest to usługa, która pozwala tworzyć atrakcyjną wizualną prezentację opartą na szablonach;
- usługa automatyzacji wyszukiwania klientów i generowania ruchu w sieciach społecznościowych
Sposoby tworzenia własnej sieci partnerskiej
1. Przyciąganie za pomocą własnej strony internetowej. Możesz zbudować stronę internetową za pomocą darmowego programu do tworzenia stron internetowych, ale możesz też ją zamówić. Dobrze zaprojektowana strona internetowa z możliwością dodawania filmów, działów tematycznych itd. jest znacznie łatwiejsza do promowania. Stronę można utworzyć w postaci bloga lub w postaci portalu informacyjnego. Co należy zrobić:
- zidentyfikować grupę docelową. Mogą to być profesjonalni traderzy, którzy mogą zostać wybrani, lub, przeciwnie, osoby bez doświadczenia. Treść i sposób prezentacji informacji zależy od grupy docelowej.
- zastanowić się nad treścią strony. Może ona zawierać opis strategii handlowych, analizę wiadomości, coś ciekawego na temat rynku Forex itp;
- wypełni stronę. Treści powinny być skierowane do wszystkich kategorii klientów, zgodnie z ich percepcją: audio i wizualną. Są ludzie, którzy wolą oglądać wideo lub ci, którzy wolą słuchać nagrań. Są też tacy, którzy wolą czytać. Na stronie powinna znajdować się treść tekstowa, audio i wideo, spełniająca potrzeby wszystkich. Przed uruchomieniem witryny powinieneś mieć zawartość przygotowaną na kilka miesięcy z góry. Teksty można zamówić w odpowiednich źródłach, ale lepiej zatrudnić specjalistę lub przygotować je samodzielnie;
- utworzyć obraz witryny. Najważniejsze rzeczy na stronie powinny przyciągać uwagę. Witryna nie powinna być przeładowana informacjami, menu strony powinno być przyjazne dla użytkownika (użyteczność strony). Analizuj witryny swoich konkurentów, aby stworzyć odpowiedni projekt i układ;
- dodać komentarze. Opinie, rekomendacje, kwestionariusze - wszelkiego rodzaju komentarze osób odwiedzających stronę.
Początkowym celem witryny jest generowanie ruchu i zwiększenie konwersji. Należy również wspomnieć o modelu AIDA. Są to: Uwaga; Zainteresowanie; Pragnienie i Działanie. Witryna powinna być atrakcyjna i przyciągająca. Po drugie, musi być ciekawa. Odwiedzający powinni też jak najczęściej kontaktować się z administratorem. Banery reklamowe i link zgłoszeniowy nie powinny być inwazyjne. Im bardziej przekonująca i interesująca jest strona, tym większe są szanse na przyciągnięcie nowych klientów.
Kilka wskazówek dotyczących strony:
- z biegiem czasu, uczyń witrynę wielojęzyczną. Wiąże się to jednak z wydatkami na tłumacza;
- skontaktuj się ze specjalistami CEO. To także wiąże się z pewnymi kosztami, ale strona zacznie pojawiać się wśród pierwszych w wyszukiwarce. Lepiej tworzyć zawartość po przygotowaniu pewnego schematu;
- analizuj strony internetowe konkurentów.
Promocja witryny. Po utworzeniu, witryna musi być promowana na pierwszej stronie wyszukiwarki WOW.pl lub Google. Wtedy więcej osób ją zauważy, a także zainteresuje się handlem. Tutaj może być potrzebna pewna inwestycja. Sposoby promowania strony internetowej:
- СЕО;
- reklama kontekstowa (wyszukiwarka).
СЕО (SEO) to optymalizacja strony, w tym promocja strony i zakup linków. Zasadniczo niezależna promocja wygląda następująco:
- powstaje początkowy rdzeń kwerendy wyszukiwania (jądro semantyczne). Częściowo można to zrobić za pomocą Keyword Planner, gdzie wybrane są słowa kluczowe. Słowa kluczowe to pytania użytkowników, według których twoja witryna ma być jednym z liderów. Dlatego najczęściej wybierane są słowa kluczowe o niskiej częstotliwości (mniej niż 1000 zapytań miesięcznie);
- treść (artykuły) powinna zawierać słowa kluczowe związane z jądrem semantycznym. Na przykład: "Kryptowaluty Forexu" (kombinacja wysokiej częstotliwości - 2566 zapytań), "Kryptowaluta kupna na rynku Forex" (114), "Wykres kryptowalutowy Forexu" (58); wszystkie są słowami kluczowymi dla artykułu o handlu kryptowalutami na rynku Forex. Słowa kluczowe mają na celu wskazanie tematu artykułu. Jeśli użytkownicy szukają transakcji kryptowalutowych na rynku Forex, ale widzą coś nieistotnego, natychmiast zamkną link, a wyszukiwarka obniży ocenę witryny. Prawidłowy pod względem CEO tekst to 50% sukcesu;
- przeprowadzana jest optymalizacja wewnętrzna. Obejmuje ona tworzenie metatagów, takich jak tytuł, opis itp., a także wewnętrzne połączenia. Wszystkie treści, w tym zdjęcia, będą oryginalne, niepowtarzalne (sprawdzone pod kątem plagiatu za pomocą specjalnego programu;
Zawartość powinna być regularnie dodawana do witryny. Wyniki wydajności powinny być monitorowane za pomocą Google Analytics, bezpłatnej usługi, wykorzystywanej do sprawdzania, ile osób angażuje się w twoją stronę i do analizy zachowań użytkowników. Pierwsze widoczne rezultaty zostaną osiągnięte nie wcześniej niż za 6 miesięcy.
Reklama kontekstowa. Jest to reklama, której treść zależy od zainteresowań użytkownika. Na przykład: jeśli użytkownik szuka okazji do zarabiania pieniędzy na rynku Forex, otrzymuje subtelną wskazówkę do odwiedzenia twojej witryny. Wydajność reklamy kontekstowej jest analizowana za pomocą Google Adwords.
2. Pracuj na forach i portalach społecznościowych. Fora i witryny z recenzjami są pierwszymi, potencjalnymi wizytami klientów, szukającymi brokera. W tym przypadku ważne jest, aby stworzyć pozytywny wizerunek brokera w taki sposób, aby nie był on brany pod uwagę jako reklama. Tak więc ważna jest data rejestracji konta i liczba wiadomości. I, oczywiście, profesjonalizm. Celem jest wskazanie zalet brokera i umiejętność odpowiedniego reagowania na ewentualne negatywne skutki, czyli przekonanie osoby przy użyciu rozsądnych argumentów. Przyciąganie traderów na aktualne wystawy i seminaria odbywa się na tej samej zasadzie. Zaletą portali społecznościowych jest to, że można utworzyć kilka grup, skierowanych do różnych grup docelowych. Grupy mogą być promowane niezależnie, ale muszą zawierać ciekawe treści i materiały reklamowe brokera. Możliwe jest również skopiowanie zawartości z twojej strony lub skopiowanie linku do strony grup. Jest to skuteczny sposób na przyciągnięcie klientów przy minimalnych nakładach inwestycyjnych.
- СOdniesienie: Zestaw środków promujących usługę lub firmę na portalach społecznościowych nazywa się SMM (Social Media Marketing). Obejmuje identyfikację celów promocji, wybór podejścia komunikacyjnego (indywidualnego dla każdej grupy docelowej, zależnie od poglądów ludzi, ich cech, wartości itp.), analizy konwersji i informacji zwrotnych. Praca z grupą docelową opiera się na mapie empatii, narzędziu pozwalającym zrozumieć, co jest najważniejsze i interesujące dla każdej grupy (czynniki psychologiczne i zachowania). Mapa Empatii (mapa konsumencka) pokazuje wartości dla każdej kategorii odbiorców docelowych, umożliwiając stworzenie treści, która będzie najciekawsza dla czytelników.
3. Promowanie własnego nazwiska Chodzi o zaprezentowanie siebie jako profesjonalisty. Pisz artykuły, umieszczaj je w czołowych źródłach analitycznych, zyskaj reputację eksperta, którego opinia jest ważna, i subtelnie reklamuj brokera.
4. Utworzenie własnego biura. Jest to najbardziej kosztowna, ale najskuteczniejsza opcja niezależnego biznesu. Wielu menedżerów nadzorowanych przez profesjonalnego tradera prowadzi kampanie marketingowe na portalach społecznościowych, forach itp.
Na koniec kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć własną sieć partnerską:
- Staraj się komunikować twarzą w twarz z traderami w jak największym stopniu. Nic nie przekonuje lepiej niż kontakt na żywo;
- utrzymuj kontakt z tymi, których przyciągnąłeś, bez względu na to, ile czasu to zajmie. Jeśli sieć partnerska już się rozwinęła, komunikuj się nie tylko z kluczowymi klientami, ale także z najbardziej spójnymi (z tymi, którzy wykonują przeprowadzają nawet nieduże, ale regularne transakcje)
- 1-2 duże podmioty gospodarcze to więcej niż 10 osób, które handlują sporadycznie, z niewielkimi wolumenami.
Wniosek. Program partnerski to sposób na uzyskanie dochodu, który zależy od tego, jak bardzo jesteś towarzyski i ile czasu poświęcasz na rozwój. Sugerowane sposoby zarabiania pieniędzy to tylko kilka pomysłów na rozpoczęcie od podstaw. Najodpowiedniejszym z nich jest budowa strony internetowej, choć wiąże się ona z początkowymi kosztami związanymi z promocją. Innym sposobem jest utworzenie sieci społecznościowej i praca z docelową publicznością. Wszystkie sposoby można łączyć lub stosować częściowo. Sukces zależy wyłącznie od planowania, woli, umiejętności przekonywania i eksperymentowania z różnymi pomysłami marketingowymi. Życzymy powodzenia!
P.S. Podobał się mój artykuł? Udostępnij go w sieciach społecznościowych, najlepszy sposób na podziękowanie:)

Treść tego artykułu stanowi wyłącznie prywatną opinię autora i może nie pokrywać się z oficjalnym stanowiskiem LiteForex. Materiały publikowane na tej stronie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie mogą być traktowane jako porada inwestycyjna ani konsultacja w rozumieniu dyrektywy 2014/65/UE.
Zgodnie z przepisami prawa autorskiego artykuł ten jest chronionym obiektem własności intelektualnej, co obejmuje zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody.