Konta traderów na Forex są kuszącym celem dla amatorów niezgodnego z prawem wzbogacenia się. Możliwe jest uniknięcie zagrożenia, ale wymaga to przestrzegania szeregu wcale nieskomplikowanych procedur.

Wraz z rozwojem Internetu wzrósł ogrom zagrożeń, czyhających na użytkowników podczas surfowania. Jeszcze wczoraj Internet dla masowych użytkowników był rozrywką i środkiem komunikacji, obecnie w sieci możecie dokonać praktycznie każdej operacji: od zakupu produktów do opłat za mieszkanie. Płatności odbywają się przy pomocy kart bankowych i portfeli elektronicznych. Przy czym jedynym środkiem ochrony wielu użytkowników pozostają standardowe programy, które zabezpieczają jedynie przed prymitywnymi zagrożeniami.

Nawet dla tych, dla kogo Internet potrzebny jest tylko w celu korzystania z portali społecznościowych i gier online, skradzione hasło przysporzy niemało kłopotów. Jeśli znajdujecie się w gronie tych, których nazywa się traderami, to bezpieczeństwo w Internecie jest ważna nie mniej, niż w realnym życiu.

Artykuł obejmuje następujące tematy:


Kwestie kluczowe

  • Czym są zagrożenia związane z włamaniem na Forex?

Zagrożenia związane z włamaniami są skierowane na konta traderów, a wykorzystują luki w bezpieczeństwie internetowym. Wraz z rozwojem Internetu użytkownicy muszą liczyć się ze zwiększonym ryzykiem, szczególnie w handlu na Forex. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa jest ważne dla zapobiegania włamaniom.

  • Rodzaje zagrożeń

1. Fałszywe strony internetowe, które imitują platformy brokerów.

2. Hakerzy podszywający się pod zespoły wsparcia w mediach społecznościowych.

3. Hakerzy używający poczty elektronicznej lub telefonu, udając zespół wsparcia.

4. Włamania przy użyciu wycieku baz haseł do poczt e-maili i dalsze dobieranie. Wszystkie te metody mają na celu kradzież środków traderów.

  • Jak działają schematy włamań?

Hakerzy tworzą fałszywe strony internetowe, które imitują platformy brokerów, podszywają się pod zespoły wsparcia w mediach społecznościowych oraz wysyłają kłamliwe e-maile lub wykonują telefony. Ich celem jest zebranie danych osobowych i płatniczych, aby włamać się na konta handlowe i profile klientów.

  • Jak nie stać się ofiarą włamania?

Unikaj fałszywych stron internetowych i zawsze sprawdzaj nazwę domeny. Nie loguj się przez podejrzane linki, aby zapobiec atakom phishingowym. Bądź ostrożny wobec ofert inwestycyjnych, zawsze sprawdzaj źródło i komunikuj się tylko za pośrednictwem oficjalnych kanałów wsparcia.

  • Rady

Używaj złożonych haseł i regularnie je zmieniaj, nie stosuj tych samych haseł dla różnych kont, w tym e-maili. Unikaj przechowywania kopii dokumentów w e-mailach, włączaj uwierzytelnianie dwuetapowe (2FA) przez SMS, korzystaj z menedżerów haseł do ich przechowywania, używaj niezawodnego oprogramowania antywirusowego i bądź ostrożny wobec podejrzanych stron internetowych oraz komunikacji.

Przeanalizujmy zasady, które powinien przestrzegać każdy trader, aby nie stać się ofiarą oszustów.

LiteForex: Kwestie kluczowe

Weryfikacja profilu klienta na Forex

Ważna procedura na Forex dziś jest weryfikacja: potwierdzenie za pośrednictwem telefonu, poczty, jak również przedstawienie pakietu dokumentów, potwierdzających tożsamość tradera. Dana proceder jest korzystny zarówno dla brokerów, jak i traderom. Nikogo przecież nie dziwi prośba przedstawienia dokumentów, na przykład, podczas zakupu biletów na samolot. Dziś weryfikację przechodzą nawet użytkownicy podczas rejestracji na portalach społecznościowych. Podczas dokonywania operacji pieniężnych ta procedura staje się rozsądniejsza. 

Prośba o weryfikację podczas rejestracji u brokera mnie osobiście w ogóle nie zraża. Dla tradera weryfikacja również ma zalety, wyjaśnię, dlaczego. Wypłacenie pieniędzy z konta na portfele osób trzecich jest niemożliwe w przypadku, jeśli posiadacz konta przeszedł weryfikację.

Zmiana zweryfikowanej nazwy na profilu klienta na inne od razu trafia pod obserwację wsparcia jako działanie podejrzane. Zmiana numeru telefonu, który został już zweryfikowany, jest po prostu niemożliwa. Przecież właśnie tam klient otrzymuje kody potwierdzenia wypłaty środków.

Oczywiście brokerzy, w celach zapewnienia bezpieczeństwa klienta, nie wyprowadzają środków z jego konta do systemów, różniących się od tych, z którymi realizowane było uzupełnienie. Ale bywają przypadki, kiedy oszuści uzyskują dostęp do poczty, na której przechowywane są listy z hasłami, w tym dane osobowe, w tym kopie dokumentów, kiedyś komuś wysyłane. Uzyskując dostęp do takich informacji, oszuści zwracają się do wsparcia brokera i opowiadają, że portfel, z którego dokonywano uzupełnienie kont handlowych, został skradziony i konieczne jest wyprowadzenie środków na nowe. W takim przypadku wsparcie wymaga wszystkich dokumentów klienta, na nazwisko którego otwarty został profil, dzwoni na wskazany podczas rejestracji profilu numer telefonu.

Naturalnie w większości przypadków zespół brokera dojdzie prawdy. Ale co, jeśli nie wskazaliście telefonu, a  skontaktować się z Wami można tylko przez pocztę, do której się włamano? W podobnych przypadkach broker czeka, czy nie pojawią się dodatkowe informacje. Możliwe, że jeśli włamanie rzeczywiście miało miejsce, to wkrótce odezwie się prawdziwy właściciel, już w celu odzyskania dostępu do swojego profilu, zmienionego przez oszusta. Ale sytuacja, mimo wszystko, nie należy do przyjemnych.

Reasumując:

  • Podajcie swoje prawdziwe dane podczas rejestracji konta na Forex;

  • Zweryfikujcie swój telefon, imię, adres;

  • Nie przechowujcie kopii Waszych dokumentów na poczcie elektronicznej. Regularnie usuwajcie wysyłane wiadomości, zawierające Wasze dane osobowe.

Ochrona poczty elektronicznej

Poczta elektroniczna to jedno z narzędzi, wymagających zabezpieczenia z powodów, o których opowiedziałem powyżej.

Włamanie zazwyczaj odbywa się w celu dalszego przekazania spamerom. Przy czym włamanie na pocztę grozi dalszym włamaniem na wszelkie możliwe konta, połączone ze skrzynką.

Pierwsze, co należy zrobić, aby zabezpieczyć pocztę elektroniczną to skomplikowane hasło. Najlepiej, jeśli będzie to fraza z dowolnym zestawem słów, zawierającym specjalne znaki typu # / @. Okresowa zmiana haseł to najlepsza profilaktyka w celu zapobieżenia włamania.

Najważniejsze to zapamiętanie hasła. Dla zapominalskich zostały stworzone programy w celu ich przechowywania. Jednak do zabezpieczenia przed przypadkowymi zdarzeniami nie należy przechowywać na poczcie wiadomości z hasłami kont handlowych i gabinetów klientów. Od razu zapisujcie dane do logowania w programie do przechowywania haseł, a samą wiadomość usuwajcie.

Menedżer haseł

Teraz porozmawiamy o menedżerach haseł. Jest to oprogramowanie, które przechowuje hasła w postaci zaszyfrowanej, jak również pomaga dobrać pewne hasło. 

Trzy najpopularniejsze programy:

1. Amatorom bezpłatnych programów spodoba się KeePass. Są wersje na Windows, OS X, Linux, iOS, Android i Windows Phone. Mi osobiście ten program podoba się najbardziej, bazę haseł również można przechowywać na pendrive i uruchamiać go z dowolnego komputera, gdzie został zainstalowany KeePass. Przy czym w bazie znajduje się segregowanie wg folderów, aby łatwiej było zorientować się w ogromie dostępów.

Po zainstalowaniu programu musicie stworzyć bazę danych haseł, nazwać go, jak chcecie, i wymyślić Master Password (hasło główne), zgodnie z którym realizowany będzie dostęp do danej bazy. Moim zdaniem najlepiej zapamiętać jedno skomplikowane hasło, niż całe dziesiątki. Następnie wewnątrz już tworzycie potrzebne foldery i w nich umieszczacie notatki z dostępami.

LiteForex: Menedżer haseł

2. Menedżer haseł LastPass ma trzy warianty wykorzystania:

  • Free — bezpłatny;

  • Premium — $2 na miesiąc;

  • Families — $4 na miesiąc.

Im droższa subskrypcja, tym oczywiście więcej możliwości.

3. Dashlane — menedżer, który podoba się dzięki interfejsowi, prostocie, jak również możliwości zmiany kilku haseł dla różnych stron dosłownie przy pomocy kilku działań.

Dwuetapowe uwierzytelnianie

Wdrożenie uwierzytelniania dwuetapowego (2FA) to ważny krok w zwiększaniu bezpieczeństwa Twojego konta handlowego. Wymagając dodatkowego etapu weryfikacji oprócz hasła, 2FA znacząco zmniejsza ryzyko nieautoryzowanego dostępu. Oto jak można to skonfigurować:

LiteForex: Dwuetapowe uwierzytelnianie

Uwierzytelnianie przez Google

Uwierzytelnianie przez Google zapewnia dodatkowy poziom bezpieczeństwa dla Twojego konta handlowego. Po jego aktywacji będziesz musiał wprowadzać unikalny kod wygenerowany przez aplikację Google Authenticator na swoim smartfonie za każdym razem, gdy logujesz się do systemu. Ten kod zmienia się co 30 sekund, co sprawia, że nieautoryzowany dostęp jest niezwykle trudny.

Uwierzytelnianie przez SMS

Uwierzytelnianie przez SMS polega na otrzymywaniu unikalnego kodu przez SMS na zarejestrowany numer telefonu komórkowego za każdym razem, gdy próbujesz zalogować się do systemu. Kod ten należy wprowadzić, aby uzyskać dostęp do konta, co daje dodatkowy poziom ochrony przed włamaniami.

Aktywne sesje

W panelu klienta możesz śledzić aktualne aktywne sesje. Pozwala to zobaczyć, z jakich urządzeń i z jakich miejsc uzyskiwany jest dostęp do Twojego konta. Jeśli przypadkowo nie wylogowałeś się z systemu na obcym komputerze, możesz zdalnie zakończyć aktywne sesje. Ta funkcja pomaga zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo konta, zapobiegając nieautoryzowanemu dostępowi do Twoich danych i środków.

Zacznij handlować z zaufanym brokerem

Rejestracja

Sposoby ochrony Twojego konta handlowego. Wnioski pośrednie

W celu uniknięcia prób kradzieży zarobionych przez Was środków przestrzegajcie tych zasad:

  • nie obawiajcie się weryfikacji;

  • nie wprowadzajcie haseł kont na innych komputerach;

  • korzystajcie ze skomplikowanego hasła;

  • włącz uwierzytelnianie przez Google lub SMS;

  • nie przechowujcie danych osobowych na poczcie;

  • nie pozostawiajcie terminala bez nadzoru;

  • zmieniajcie hasła od czasu do czasu;

  • zainstalujcie pewny antywirus na Waszym komputerze;

  • korzystajcie z menedżera haseł.

Praca na Forex to zajęcie wystarczająco niepewne i wymagające energii, a pewna ochrona będzie dobrym powodem do uniknięcia niepotrzebnych zmartwień. Dlatego nie można oszczędzać ani na bezpieczeństwie, ani na czasie, ani na środkach, to z pewnością się opłaci. 

Rodzaje schematów hakerskich, które warto znać, aby chronić swoje konto

W ostatnich latach przekręty w Internecie nabierają obrotów. Zdarzają się przypadki wykorzystania nazwiska brokera w celu przechwycenia środków klientów. Opiszę tu główne warianty oszustw.

Chcę podkreślić, że większość tych wariantów wykorzystywanych jest w każdej sferze, związanej z pracą z finansami. Zapoznajcie się z nimi uważnie, aby dowiedzieć się więcej o środowisku działania z finansowymi przepływami online.

Wariant 1. Oszuści wykorzystują fałszywą witrynę

Oszuści rejestrują domenę, wykorzystując nazwisko brokera lub jego część w adresie strony.

Następnie przechwytują design i zawartość, aby użytkownik, podczas odwiedzania takiej strony, mógł wizualnie pomylić go z oficjalnym.

Na takiej stronie jest fałszywa forma wejścia, w której nieuważny użytkownik wprowadzi swój login i hasło gabinetu klienta. Tu również znajduje się fałszywa forma rejestracji, gdzie użytkownik pozostawi swoje dane osobowe oraz te, które dotyczą danych płatniczych zamiast prawdziwych, wprowadzonych przez oszustów.

Często ofiarami witryn wyłudzających informacje są klienci banków, oszuści znakomicie podrabiają formy wejścia do banku online.

Jaki jest cel?

Cel takich stron jest jeden, mianowicie wyłudzenie informacji. Oszuści próbują przechwycić dane istniejącej bazy klientów brokera w celu wejścia do gabinetu i próby wyprowadzenia środków do swojego portfela.

Również wśród tych użytkowników, którzy próbują zarejestrować się na podstawionej stronie odbywa się zbieranie danych osobowych oraz danych dot. kart kredytowych. Jeśli klient nie zauważy, że strona jest fałszywa, pozostawi on pełne dane dot. karty podczas próby uzupełnienia fałszywej formy uzupełnienia lub wypłaty, w tym i kod CVC, co daje oszustom możliwość kradzieży pieniędzy bezpośrednio z karty bankowej.

W jaki sposób można rozpoznać oszustów?

Zawsze sprawdzajcie domenę, na którą weszliście, szczególnie jeśli ten link otrzymaliście ten link z kanałów Telegramu lub czatów. Jeżeli już jesteście klientem brokera, zwróćcie uwagę na nawigację na stronie. Najczęściej oszuści nie kopiują wszystkich stron, a ograniczają się do głównej. Koniecznie zwróćcie uwagę na to, jak wygląda logo.

Najprostszym sposobem trafienia na prawidłową domenę jest po prostu wybranie w wyszukiwarce nazwy brokera, Prawdziwa strona będzie na samym początku listy. 

Najlepiej będzie dodać stronę do gabinetu Waszego brokera w zakładkach.

Możecie również sprawdzić dane na temat domeny na stronie who.is. Na ogół na fałszywych stronach możecie zobaczyć tylko datę rejestracji oraz dane rejestratora domeny. Nie będzie informacji o właścicielu strony. Data zawsze będzie dość świeża, ponieważ takie strony długo nie żyją. Firmy toczą wojnę z oszustami w celu ochrony swoich klientów, ale biurokracja, z powodu różnych jurysdykcji, może się ciągnąć latami.

Oto przykład wpisu na stronie prawdziwego brokera:

LiteForex: W jaki sposób można rozpoznać oszustów?

Zobaczycie tutaj rzeczywiste dane o firmie, właścicielu oraz datę stworzenia domeny. widzimy, że domena w danym przypadku została zarejestrowana ponad 15 lat temu.

A oto zrzut ekranu z informacją o stronie oszusta, sobowtóra:

LiteForex: W jaki sposób można rozpoznać oszustów?

Całkiem świeża data rejestracji i absolutnie żadnej informacji o właścicielu strony, tylko dane rejestratora domeny.

W jaki sposób się chronić

Podczas rejestracji u brokera zawsze weryfikujcie telefon. Wsparcie klienta będzie z zasady sądzić, że telefon, wskazany podczas rejestracji jest prawdziwy i należy do właściciela. Nie ma możliwości dokonania zmiany zweryfikowanego telefonu u brokera LiteForex.

Dlaczego tak ważna jest weryfikacja swojego numeru telefonu? Przeanalizujmy to na przykładzie:

Jeśli Wasz login i hasło gabinetu klienta wpada w ręce oszustów, to będa mieli oni do czynienia z następującym problemem: wyprowadzenie środków realizowane jest tylko na ten portfel, z którego nastąpiło uzupełnienie. Bywają przypadki, kiedy prawdziwy klient, z jakiegoś powodu, rzeczywiście traci dostęp do starego portfela. W takim przypadku, w celu przydzielenia nowego portfela, dzwoni do niego wsparcie brokera na zweryfikowany przez nich numer telefonu.

Podczas próby realizacji zlecenia na wyprowadzenie środków, dostajecie sms z kodem potwierdzenia wypłaty na Wasz telefon. A zweryfikowanego telefonu oszuści zmienić nie mogą, jak już mówione było wcześniej.

Koniecznie ustawcie dwuskładnikowe uwierzytelnienie, aby nie dopuścić do wejścia do Waszego gabinetu osób trzecich, nawet jeśli login i hasło trafiły w czyjeś ręce.

Wariant 2. Podają się za wsparcie i tworzą fałszywe profile na portalach społecznościowych

Wielu klientów przywykło do kontaktowania się ze sobą na portalach społecznościowych czy komunikatorach. Zamiast porozumiewać się za pośrednictwem oficjalnych kontaktów brokera, wskazanych na jego stronie, takich jak LiveChat. telefon czy poczta elektroniczna. po prostu wybierają oni nazwę firmy w wyszukiwarce na Facebooku lub Telegramie...

Oczywiście każdy broker ma swoją grupę. Ale w wyszukiwarce na Facebooku znajdziecie dziesiątki różnych grup. Pewne są oficjalnymi grupami brokera, niektóre z nich należą do partnerów, a inne są podrobione, udając oficjalne. Na tych ostatnich klientów i czyhają oszuści w celu uzyskania odpowiedzi z jakiego słusznego powodu proszą o login oraz hasło do gabinetu klienta.

Czasami oszuści w ogóle idą vabank, mianowicie proponują wykonanie wypłaty środków bezpośrednio podczas dialogu na portalu społecznościowym czy komunikatorze. W odpowiedzi na dowolne pytanie co do wyprowadzenia środków mogą oni uzyskać wszelkie dane nt. karty aż do kodu w smsie, aby jakoby “załatwić wypłatę”. Naturalnie oficjalne wsparcie tak nie robi.

Cel tu jest dokładnie taki sam, a mianowicie zebranie danych osobowych oraz dot. płatności klienta w celu dokonania próby przechwycenia środków.

W jaki sposób się chronić

Po pierwsze należy wyraźnie zrozumieć, że wszystkie wpłaty oraz wypłaty środków realizowane są tylko przez gabinet klienta. 

Poza tym metody ochrony tu całkowicie pokrywają się z poprzednim wariantem: weryfikujcie swój numer telefonu u brokera i nikomu nie udostępniajcie danych Waszej karty, jak również loginu czy hasła.

Jeśli oszuści włamią się do Waszego gabinetu i spróbują wyprowadzić środki na inny portfel, kod do potwierdzenia wypłaty przyjdzie na Wasz, zweryfikowany, numer telefonu i zauważycie podejrzana aktywność.

Wariant 3: Piszą na pocztę czy dzwonią,, przedstawiając się jako wsparcie

Tu może rozwinąć się historia, jak we wszystkim znanym bezpieczeństwie systemu bankowego. Pod pozorem pomocy z wypłata środków oszuści spróbują wyłudzić login i hasło, czyli zaproponują zainstalowanie aplikacji lub doradcy na Wasz smartfon w celu pomagania w handlu.

Na ogół pod przykrywką takich propozycji ufni użytkownicy instalują jakieś programy typu TeamViewer czy Microsoft Remote Desktop dla dostępu na odległość. To również może być szkodliwe oprogramowanie.

W jaki sposób się chronić

Trzeba po prostu zapamiętać proste zasady. Wsparcie brokera nie dzwoni do klienta bez prośby z jego strony.

Prawdziwe wsparcie nigdy nie prosi o hasło do gabinetu klienta czy dane karty bankowej w celu weryfikacji użytkownika. Jeśli numer telefonu nie został zweryfikowany, w celu dokonania identyfikacji Was jako klienta wsparcie może zażądać następujące dane, wskazane podczas rejestracji: datę urodzenia, pocztę, pełne nazwisko, numery kont handlowych, numer portfela, pierwszych 6 i ostatnie 4 cyfry karty. Ale nie hasła czy kody CVC!

Dział obsługi klienta nie będzie do Was dzwonić i oferować instalacji jakiś aplikacji, jeśli Wy sami o to nie zapytacie. Wszystkie linki do oficjalnych aplikacji brokera zawsze znajdują sie na tej stronie.

Wariant 4: Strony “pomocy” dla klienta brokera

Tworzy się fałszywe strony z opiniami i proponuje się klientowi, który stracił pieniądze w handlu, zwrot środków, pozwanie brokera. Oczywiście za określoną opłatą. Na ogół człowiek w napływie emocji, dążąc do odzyskania depozytu, oddaje pieniądze oszustom, którzy, naturalnie, nic nie będą robić. Celem takich stron jest po prostu wyłudzenie pieniędzy za nieistniejące usługi.

Takie rodzaju organizacje oszustów tworzą całe strony i pozycjonują je w określonych hasłach w wyszukiwaniu, na przykład “*nazwisko brokera* oszuści” czy “*nazwisko brokera* zwrot pieniędzy”.

W jaki sposób się chronić

Po pierwsze należy odpowiedzialnie podejść do kwestii wyboru brokera. Jeśli doszło do spornej kwestii, przyzwoity broker zawsze pójdzie na kompromis z klientem. Jeżeli straciliście swój depozyt z powodu handlu o dużym ryzyku z własnej winy, to żadne czarodziejskie obietnice nie zwrócą Wam go, ponieważ transakcje zostały przykryte innymi - przeciwnymi. Jeśli wasz broker naruszył warunki umowy i oferowania obsługi kont handlowych, zwróćcie się do oficjalnych służb, o których mój kolega szczegółowo opowiedział w tym artykule.

Podstawowe zasady bezpieczeństwa pracy z gabinetem brokera Forex

Podsumujmy i wymieńmy główne punkty, które pomogą zapewnić bezpieczeństwo Waszego profilu klienta i Wasze środki:

  • Na profilu brokera zawsze wskazujcie swoje prawdziwe dane i przechodźcie pełną weryfikację. Niezbędne minimum to weryfikacja telefonu i poczty. 

  • Ustawiajcie skomplikowane hasła, przechowujcie je w specjalnych programach w postaci chronionej.

  • Zainstalujcie antywirus na Waszym komputerze i telefonie. 

  • Zawsze zwracajcie uwagę na domenę, która obsługuje wejście do gabinetu brokera.

  • Ustalajcie dwuczynnikowe uwierzytelnienie, jeśli jest taka możliwość.

  • Ustawiajcie otrzymywanie kodów potwierdzających wypłatę na Waszym telefonie. 

  • Nigdy i nikomu nie przekazujcie swoich haseł do gabinetu brokera czy kont handlowych na portalach społecznościowych i komunikatorach. Oficjalne wsparcie nigdy nie będzie pytać o hasło do Waszego gabinetu czy konta.

  • Pamiętajcie że telefony z firmy zazwyczaj odbywają się na prośbę klienta. 

  • Sprawdzajcie tych, z kim się komunikujecie. Wsparcie działa jedynie w oparciu o oficjalne kanały, takie jak wskazany przez Was telefon, pocztę i LiveChat brokera. 

  • Wsparcie klienta nigdy nie kontaktuje się z klientami na portalach społecznościowych czy komunikatorach. Na portalach w postaci fałszywego oficjalnego profilu mogą kryć się oszuści. Bądźcie ostrożni i uważni.

  • pamiętajcie, że wypłata i uzupełnianie środków zawsze odbywa się tylko za pośrednictwem gabinetu brokera. Oficjalne wsparcie nigdy nie będzie pytać o pełne dane Waszej karty, prosić o informację nt. kodu CVC.

  • Wsparcie brokera nigdy nie poprosi o zainstalowanie jakiegoś programu typu TeamViewer czy Microsoft Remote Desktop dla zdalnego dostępu.

Wszystkie zasady bezpieczeństwa pracy na Forex odpowiadają temu, czego powinniście przestrzegać podczas pracy z Waszym bankiem online, kierując się zdrowym rozsądkiem.

Jeżeli macie jakieś pytania czy dodatkowe informacje, proponuję podzielić się nimi w komentarzach.


P.S. Podobał się mój artykuł? Udostępnij go w sieciach społecznościowych, najlepszy sposób na podziękowanie:)

Przewodnik po bezpieczeństwie: Jak chronić swoje konto handlowe i profil klienta

Treść tego artykułu stanowi wyłącznie prywatną opinię autora i może nie pokrywać się z oficjalnym stanowiskiem LiteForex. Materiały publikowane na tej stronie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie mogą być traktowane jako porada inwestycyjna ani konsultacja w rozumieniu dyrektywy 2014/65/UE.
Zgodnie z przepisami prawa autorskiego artykuł ten jest chronionym obiektem własności intelektualnej, co obejmuje zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody.

Oceń ten artykuł:
{{value}} ( {{count}} {{title}} )
Zacznij handlować
Śledź nas w sieciach społecznościowych!
Live Chat